Pojačane specifikacije za PlayStation 5 Pro pojavile su se na internetu, zvuči kao najmoćnija konzola ikada.

Pojačane specifikacije za PlayStation 5 Pro pojavile su se na internetu, zvuči kao najmoćnija konzola ikada.

Izgleda da bismo mogli imati pogled na hardver i specifikacije koje bi mogle biti ispod haube konzole PlayStation 5 Pro, koja se snažno nagađa da će biti najavljena sledeće godine. Iako ove specifikacije nisu potvrđene od strane Sony-ja, one dolaze iz nedavne objave AMD-a, što nam može dati neku predstavu o nadogradnji. Naravno, za sada treba sve uzeti s rezervom.

Ono što vidimo u pogledu nadogradnje izgleda kao manji korak napred između PlayStation 5 i PlayStation 5 Pro, u poređenju s onim što smo videli prošle generacije između PlayStation 4 i Pro verzije te konzole. Danas je mnogo teže ostvariti velike skokove u performansama u poređenju s onim što smo videli u vreme prelaska sa PS3 na PS4. To je mnogo inkrementalniji proces.

Neki ključni elementi koje treba razmotriti u vezi sa AMD-ovim saopštenjem uključuju poboljšanja u memoriji, praćenju zrake (ray tracing) i skaliranju. Evo nekih novih detalja:

  • Kodno ime za PS5 Pro je Trinity.
  • To je rezultat tri ključne tehnologije: brza memorija (ubrzano komprimovanje i dekompresovanje, već postojeća ključna tehnologija PS5), ubrzano praćenje zrake (ray tracing), i skaliranje.
  • 16GB od 18 Gbps GDDR6 memorije. Memorijski bus je 256-bitan s propusnošću memorije od 576 GB/s.
  • Arhitektura je RDNA3, ali se koriste poboljšanja u praćenju zrake iz RDNA4. Obrada BVH (Bounding Volume Hierarchy) će se obavljati pomoću dedikovane RT (ray tracing) hardverske jedinice umesto potpune zavisnosti od shadera.

Šta sve ovo znači jeste da ćemo videti primetno povećanje performansi u oblastima kao što je praćenje zrake (ray tracing), vrlo verovatno uzimanje u obzir opcije novijeg putanja praćenja zrake. Konzola će se osloniti na hardver kako bi proizvela poboljšanja u praćenju zrake, umesto na shadere. Takođe, videćemo više u vezi sa skaliranjem, što PC igrači već neko vreme doživljavaju kroz AMD FidelityFX i NVIDIA DLSS.

Nazad na blog

Ostavite komentar